fredag 15. april 2011

Alex holdt konsert på tirsdag

På tirsdag gjorde jeg et forsøk på å la hundene være hjemme aleine mens jeg skulle til Kristiansund. Ut fra det inntrykket jeg har fått når jeg har besøkt naboen,  roer de seg etter et drøyt kvarter, så jeg satsa på at dette kunne gå greit.

Jeg tok veldig feil!

Jeg hadde lydopptak av hele seansen, og på de fire timene jeg var borte, bjeffet/ ulte Alex i tre og en halv av dem.... Herregud! Og Bøllus har svart og kjeftet tilbake... Jeg har ikke snakket med naboene etter dette, men jeg var neppe gatas mest populære person på tirsdag  ;)
Her er det bare å innse at jeg slett ikke har kommet så langt som jeg hadde håpet med hjemme-aleine - problemet hans, og at det faktisk er separasjonsangst han sliter med, ikke bare hypertilknytning/ lav frustrasjonstoleranse.  Jeg var temmelig skuffa over å finne ut at det sto så ille til...



Jeg har tatt kontakt med Trondheim hundeskole og kommer til å  ta en konsultasjon med en av atferdsspesiialistene deres, når lommeboka tillater det. Kanskje kan de komme med tips til trening? Eller for den del om det er en periode med medisinering (Clomicalm) som må til?

Jeg vil få orden på dette!

2 kommentarer:

  1. Hei Liz!
    Kjempe bra blogg du har! Du skriver bra, interessant å med humor :) Så jeg kommer til å fortsette å lese bloggen din ja. Noen tips til alene-hjemme-situasjonen med gutten din har jeg desverre ikke nå... men håper det ordner seg etterhvert da. Vi snakkes Liz ;)
    Mvh Tonje, Nokas åå Dixi

    SvarSlett
  2. Tusen takk for ros!

    Det er nødt for å ordne seg, alt annet er uakseptabelt! ;)

    SvarSlett