torsdag 9. juni 2011

Siste dag på modul 2 - ID-spor

På lørdag var vi på Oppdal for fjerde og siste dag på ID-spor kurset modul 2. Knallmoro! Sporing på asfalt skulle læres inn, og ID-biten generelt skulle finpusses. (Sporrenhet?)

Alex gikk blant annet et spor der to mennesker hadde "gått i tog" og så hadde de skilt lag og gått hver sin vei.  Ved sporstart fikk han lukte på en såkalt smeller som forteller hunden hvilken ID-lukt den skal følge. Alex tvilte ikke et sekund på at han skulle gå til høyre for å finne figuranten. Da var jeg litt stolt :)) ID-spor er jo litt vanskelig å trene alene (dvs uten sporleggere og eventuelle figuranter), men sportrening generelt er jo til nytte.  Dessuten er jeg jo så heldig at jeg trener sammen med en flott gjeng i hundeklubben, og der finnes det som regel noen som er villig til å gå ut spor for oss, bare jeg husker å spørre :p

Sporing generelt har jeg ihvertfall tenkt til å fortsette med, for det er helt tydelig at han synes det er knallmoro selv. Når jeg tar fram utstyret jeg bruker til sporing, hopper han bokstavelig talt av glede! :)) Og ærlig talt så storkoser jeg meg selv også ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar