søndag 22. mai 2011

Mer sportrening

Det har først og fremst vært sportrening i det siste - å holde ved like og utvikle nye ferdigheter er både nyttig og gøy! Jeg har stort sett gått ut mine egne spor (det er jo det mest praktiske, man har jo alltid med seg selv :p), men i dag gikk Tor og jeg ut for hverandre. Kunne ikke se noen forskjell på hvordan Alex jobba. Jeg hadde på forhånd trodd at han skulle mene fremmedspor med smeller skulle være vanskeligere, men det ser ikke ut til at  det spilte noen rolle overhodet. Spor er spor! :p Han gikk et knallspor gjennom skogen! Det er ingen tvil om at hundene vet hva de driver med. Artig å se at nesene virker, og hvordan hundene storkoser seg!

Jeg ble selvfølgelig ekstra imponert da Alex fortsatte sporet sitt da det dukket opp et grevlinglik rett ved sporet! Joda, han hadde luktet den før vi kom dit, det var tydelig, men den var visst ikke verd å bruke for mye tid på. Jeg var litt stolt over pelsdotten da :)

Siste dagen på Modul II er den 4. juni, så det er jo ikke så lenge til. Skulle helt klart ønske det var flere kursdager...  Modul III begynner til høsten, men der skal vi ikke være med. Jeg bestemte meg for å ikke ta reserveplassen som dukka opp, etter å ha tenkt litt. Jeg syntes det ble for mye penger for denne gang.  Litt kjedelig at vi ikke skal å delta på modul III, men sånn er det bare.

Vi kan jo trene spor likevel!
Både hund og fører synes det er GØY, så da kjører vi på!

2 kommentarer:

  1. Kjempebra at han jobber bra med spor :-)) Har du forsøkt å gå et spor med han før du skal reise fra han, så han er litt "utladet" da ?
    Disse belgerdyra har jo ofte mye energi de skal ha ut, og spor er perfekt, da det blir både litt fysisk og mye mentalt trening.

    SvarSlett
  2. Nei spor rett før avreise har vi ikke prøvd - enda.
    De trenger helt klart litt hodearbeid disse belgerne, så spor er ypperlig for å få dem til å vi hjernen sin skikkelig :)

    SvarSlett